החלפת מפרק ברך

התנועה היא חיים. טיפול מלא במפרק הברך מחזיר את הגוף לתנועה, ללא כאבים וללא כל מגבלה.

החלפת מפרק ירך

מחוסר תנועה וכאב – לחופש תנועה מלא ושמחת חיים. מידע על מחלות במפרק הירך ואפשרויות הטיפול.

חוות דעת שנייה

קבלו ייעוץ נוסף שעשוי להציל את תנועתכם ולהחזיר את בריאותכם. מאות הגיעו ובירכו על כך!

סיפורי מטופלים

ממוגבלות לתנועה מלאה – קראו את סיפורי ההצלחה של מטופלינו וצפו בסרטונים המתעדים את תהליך ההחלמה המלא.

הגורמים לכאבים במפרק הברך

כאבים במפרק הברך הינם בעיה שכיחה מאד. מפרק הברך הינו מפרק גדול המחבר בין עצם הירך לעצם השוק. באזור המפגש בין העצמות נמצאים סחוסים חזקים, המיניסקוסים, שהינם גמישים וחלקים ומשמשים כבולמי זעזועים. את המפרק מקיפים רצועות וגידים אשר מייצבים את תנועתו. כאבים במפרק הברך נגרמים לרוב מפגיעה בסחוס, היוצרת חיכוך כואב בין העצמות הנפגשות במפרק.

אפרט כאן את הגורמים המרכזיים לכאבים במפרק הברך.

שחיקת הסחוס

הגורם השכיח ביותר לכאבי ברכיים.

לאורך חיינו, נמצאים הסחוסים בתהליך מתמיד של שחיקה והתחדשות. עם הגיל נפגמת יכולת הסחוס להתחדש בקצב ובאיכות הראויים, בייחוד במפרקים הנמצאים תחת עומס תנועה ומשקל רב כמו מפרק הברך. הסחוס נשחק והחיכוך שנוצר בין העצמות במפרק גורם לכאב. כאשר החולה סובל גם מעודף משקל, הדבר מוסיף באופן ישיר על העומס המוטל על המפרק ומגביר את קצב השחיקה. נשים סובלות מבעיה זו יותר מגברים בשל הבדלים במבנה הגוף. פעילות גופנית בלתי מבוקרת וחבלה במפרק יכולים אף הם להאיץ את שחיקת הסחוס.

חבלות ופציעות ספורט

טראומה הנגרמת למפרק הברך בעת תנועה ובייחוד בעת פעילות ספורטיבית. מדובר על עומס כרוני על המפרק בפעילות ספורט או חבלה ישירה. החבלה עלולה לנבוע מהתנגשות הברך עם גורם חיצוני (כגון שחקן אחר במגרש או חפץ) או מתוך תנועה סיבובית בלתי מבוקרת. סוגי ספורט המועדים במיוחד לסוג כזה של פציעות הינם משחקים שכרוכים בחיכוך רב בין השחקנים (כמו כדורסל) או ספורט המרובה בתנועות חדות ושינויי כיוון מהירים, כגון אומנויות לחימה, טניס וריקוד.

AVN-נמק אווסקולרי, נמק העצם בעקבות חסר הספקת דם

תהליך בו נפגעת אספקת דם לעצם, עד להיווצרותו של נמק וקריסה של העצם. היווצרותו של נמק עצם נגרם מחבלה, צריכה מוגברת של אלכוהול או של תרופות המכילות סטרואידים, נזקי עישון וקרינה, הפרעות בקרישת הדם ואף נטייה גנטית. נמק העצם יכול להופיע גם בגיל צעיר. הוא גורם לכאבים אזים בלי הסבר הגיוני, בהתחלה קשה לזהות סיבת כאב בבדיקות שגרתיות ומתקדמות. תהליך דורש מעקב, יכול להפסק בעצמו ויכול להסתיים בקריסת העצם, נוון, שינוי צורה של העצם ושינוי ציר המפרק.

דלקות מפרק כרוניות

דלקת ניוונית של המפרקים, אוסטאוארתריטיס, הוא תהליך הדרגתי בו נפגע תפקודם של הסחוסים במפרקים, שחיקתם מואצת, והחיכוך הנגרם בין העצמות מביא לשינויים בצורת העצמות והמפרק ולדלקת במעטפת המפרק.

דלקת מפרקים שיגרונית, ארתריטיס ראומטית, הינה מחלה אוטואימונית, בה המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את הקרומים הפנימיים במפרקים ויוצרת תגובה דלקתית. במחלה זו ישנן תקופות של החלמה ותקופות של החמרה, והיא נפוצה יותר בקרב נשים. לאורך השנים גורמת מחלה זו לעיוות בצורת המפרק.

קיימות מחלות נוספות כגון גאוט, זאבת ועוד.