benkov

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא בין הניתוחים הנפוצים ביותר בתחום האורטופדיה. ניתוח זה מוצלח ביותר, עם שיעורי הצלחה גבוהים. במהלך ניתוח החלפת מפרק ירך, משחזר האורטופד המנתח את מבנה מפרק הירך כך שיהיה דומה ככל האפשר למבנה האנטומי של המפרק המקורי.

ניתוח החלפת מפרק ירך פותר בעיות של כאבים בירך, ע״י תיקון העברת האומסים גם בברכיים וגב תחתון, ומביא לשחזור מלא של התפקוד התנועתי.

דברים שחשוב לדעת על ניתוח החלפת מפרק ירך

• לניתוח השפעה מיידית על שיפור איכות החיים של המטופל
  • בעקבות הניתוח עם שיקום מיידי, תרגילים והקפדה על הנחיות המנתח מצליחים המטופלים לחזור לתנועה מלאה ללא כאבים (צריך להוסיף באיזה תנאי זה יקרה- לפעול לפי הנחיות המנתח, וכו?)
  • תהליך השיקום לאחר הניתוח תחת תחת הדרכת צוות מעמן הוא מהיר ומוצלח. כל תחנה בשלבי הניתוח חשובה, נמתח עם שיטות חדשניות להפחתת החשיפה והקטנת פצע ניתוחי, ציוד מודרני ומשתלים אנטומיים, תרגילים פיזיותרפיה מכוונים לשחזור התפקוד, הרדמה שמפחיתה כאב בזמן התרגול, ונקודה הכי חשובה היא רצון וכח פציאנט להשתקם מאפשרים  למחרת הניתוח כבר להתחיל לעשות צעדים ראשונים, אחרי כ-6 שבועות….

ללא כל קושי!

• תוצאות הניתוח יציבות ונשמרות במשך שנים רבות

היסטוריה רפואית הקודמת לניתוח במפרק בירך

רוב המטופלים הפונים לניתוח החלפת מפרק ירך, הינם בעלי היסטוריה רפואית דומה בכל הנוגע למפרק הירך:

בעקבות כאבים שונים בגוף, פנו המטופלים לטיפול אצל אורטופדים בקופות החולים. במסגרת זו קיבלו טיפולים כגון זריקות, כדורים וכדומה. אך הטיפולים לא עזרו, או שעזרו במידה חלקית. השנים עברו ובהדרגה החמירו הכאבים והוגבלה יכולת התנועה החופשית.

לאחר שנים של כאבים, החליטו לבחון את האפשרות הניתוחית, והגיעו לחוות דעת של אורטופד מנתח.

כאבים אצל מטופלים הזקוקים לניתוח במפרק הירך

חשוב לדעת! בעיה במפרק הירך לא בהכרח מורגשת בירך.

לעתים רבות, מקור הכאב הוא מפרק הירך אך הכאבים עצמם מורגשים בברכיים או בגב התחתון.

בעיה במפרק הירך עשויה לגרום לכאבים שונים:

1. כאבים באזור האגן
  2. כאבים בגב התחתון
  3. כאבים בברכיים

במצבים אלה, הרוב נוטה לקבל טיפול נקודתי במקום הכואב, אך ללא הועיל. בהמשך, גם אם מופנה המטופל לצילום רנטגן, CT או MRI של האזור הכואב, עדיין מקור הבעיה לא יאובחן כראוי! האבחון השגוי יוביל לטיפול שגוי (טיפול לכאבים בברכיים או בגב התחתון) והבעיה רק תחמיר.

אבחון הצורך בניתוח החלפת מפרק ירך

חשוב להבדק ע״י אורטופד מנתח מנוסה לקבוע הצורך רפואי בניתוח. ההחלטה לגבי נחיצות הניתוח מתקבלת לרב על סמך שיחה, בדיקה וצילומי רנטגן בלבד, בדרך כלל שינוים תפקודיים ורנטגניים כל כך ברורים שאין שום הכרח בבדיקה נוספת. יכול להראות באופן ברור את הבעיה במפרק ואת הגורם לבעיה.

שימו לב! חשוב לדעת! יש חשיבות רבה בצילום רנטגן של האגן ופרקי ירכיים – גם במקרים שבהם הכאבים הם בברכיים או בגב התחתון!

טכניקת הניתוח על ידי ד"ר בנקוביץ

ד"ר בנקוביץ נוקט גישה זעיר-פולשנית, תוך שמירת שרירים, הקטנת איבוד הדם של המטופל, הפחתת כאב לאחר הניתוח, החלמה ושיקום מהירים יותר.

ד"ר בנקוביץ עובד עם היצרנים המובילים בעולם השתלות מפרקים, המומחות בהחלפת מפרקים עובדים בפיתוח משתלים מתקדמים. כלי הניתוח נבחרים בקפידה על ידי ד"ר בנקוביץ, לפי גיל, תפקוד, מבנה אנטומי של המטופל על מנת להבטיח את הצלחת הניתוח ומזעור הכאב לאחר מכן.

שאלות נפוצות על ניתוח החלפת מפרק ירך

האם הניתוח כואב?

האם דר בנקוביץ בעצמו מנתח?

מהו הליך השיקום מניתוח החלפת מפרק ירך?